Pregancy photography, quite fashonable in the US, is thought for those mothers who wish not to miss the magic of their maternity and the happiest scenes of their lives.
It's a quite delicate kind of photography, since it witnesses with sweetness the emotional and physical changes connected with preganancy.
Shots about expecting should normally be planned between the eighth and the ninth month of pregnancy.
Photograhic sessions can be made in a studio, outdoors, or in one's comfortable home. They last a minimum of 30 minutes up to an hour at most, in order not to over-stress the future mother and her baby.
La fotografia di gravidanza, vera e propria moda negli Stati Uniti, è pensata per quelle mamme che non vogliono ritrovarsi senza foto della loro maternità e dei momenti più felici della propria vita. Si tratta di un genere fotografico particolarmente delicato perché documenta con dolcezza i cambiamenti emotivi e fisici della gravidanza.
Gli scatti fotografici della dolce attesa vanno programmati in genere tra l’ottavo e il nono mese di gravidanza, le sessioni fotografiche possono essere eseguite in studio, all’aperto o nel confort della propria abitazione; durano un minimo di 30 minuti fino ad un ora per non stancare troppo la futura mamma in gravidanza ed il suo bambino.